|
9. prosince 2012 19:31 | 0 | 0 | TelarikD |
No,když to tu tak čtu, jaký je princip po vlastním utkání spěchat na extraligu p. Zapletal??? Možná jsem trošku (100 let a 600 bodů elo za opicema, tím nemyslím nic osobně p. Zapletal :) ).
Ale je to týmová hra, kde hraje 8 vs 8 za společný cíl, vítězství... Navíc s pobolívajícím kolenem jet na kole? Věru z Ćervenky do Litovle to není Olomouc-Zlaté hory, ale stejně. Ćetl jsem dva vaše články, docela dobrý, ale ty útěky :) 2x remis. Souhlas s TK. Extraliga je určitě zajímavá.
Ale v týmovém duchu vidím větší šanci na úspěch. Podpořit setrváním svůj tým. Nebo jsem tak zvláštní Bohuňovický patriot??? O dalším víkendu vyrážíme do Jeseníku, asi po 4 letech vlakem. Těším se na společné "utužování" kolektivu, snad opět někoho nezapomene v Hanušovicích. Co se týká biorytmů, loňské sezoně Bohuňovice cestovaly do Jeseníku, Zlatých Hor, i do České Vsi. 3 zájezdy, 3 prohry. Kdybych se měl vymlouvat, nebylo by to objektivní. Kalamita nás nezastihla ani při jedné jízdě autem, cca 1h40min jedna cesta, nebylo potřeba nic dojednávat, naštěstí. 9 hodina je vyhovující a nejlepší. Nevím z jakého důvodu se posouval start utkání na 10h. Olomouc-Zábřeh je snad nejlépší spoj na šachový zápas v olomouckém kraji. Ale ani to neomlouvá "obědovou" remis. S pozdravem TelarikD |
|
30. listopadu 2012 9:01 | 0 | 0 | Inconnu |
Náhodou některé závodní jídelny by kvalitou i chutí mohly (ovšemže ne všem) restaurací jít příkladem. |
|
29. listopadu 2012 17:17 | 0 | 0 | Rockenroule |
Tak ti oškliví, zlí, kapitalističtí vydřiduji je nutí pracovat? To mi ušlo zavedení povinné práce? Btw než se stravovat v závodních jídelnách, to bych si raději ukousl ruku a tu snědl. |
|
29. listopadu 2012 14:28 | 0 | 0 | mudr |
Dobrý den! Až teď jsem si přečetl článek a celou diskuzi. V jídle i ve spánku má být pořádek. Patřím ke starší generaci, takže jdu zavčas spát, vstávání mi problém nečiní a rovněž jsem spokojen, pokud stihnu zavčas teplé jídlo. Jak tady kdosi tvrdil, hodinka sem či tam je jedno - s tím rozhodně nemohu souhlasit. Čas k dílu i čas k jídlu! Máte slyšet , jak nadávají dělníci, které nutí kapitalističtí vydřiduji pracovat v montovnách apod.bez závodních jídlen, oni jedí až doma kolem třetí, za odměnu dostanou stravenky, za něž pak nakupují v supermarketech potraviny - ti by nikdy neřekli, že hodinka sem tam je jedno!!!
Na šachových turnajích, rapidech a blicácích také začínáte v 9 a vstávání vám nevadí. A dokonce téměř všude bývá přestávka na oběd!!! Zkuste se zamyslet, proč asi...
Na delších turnajích bývají dvojkola - začínáte v 8 či 9, tak aby se stihl oběd, odpolední partie a pak i večeře! Přemýšlejte, proč asi.... |
|
29. listopadu 2012 13:10 | 0 | 0 | TK |
já jsem tím opravdu nikoho konkrétního nemyslel. |
|
29. listopadu 2012 12:56 | 0 | 0 | Hraboss |
Ale pan TK nemluvil o nikom konkrétním. Hlavně nebuďte tak vztahovační. :-) |
|
29. listopadu 2012 9:43 | 0 | 0 | jura |
Nevím ,kdo je TK, ale asi máš mylné informace - "obědový remízák" pokud tím myslíš mne, má zatím v této sezóně 4 výhry (3 v oblasti a 1 v kraji) a jen 2 remízy - takže To jsi přestřelil...
Pokud by se v budoucnu měl KP hrávat pravidelně pouze v 10, pak bych raději hrál jen oblast nebo okresní přebor, případně se věnoval jiným aktivitám (sudoku a křížovky ale asi ne)
Souhlasím s divákem, romanem, mirou...
Jinak děkuji všem za debatu, autora aspoň potěší, že článek vůbec někdo čte....
Úspěšný šachový víkend všem přeje Jura |
|
29. listopadu 2012 9:27 | 0 | 0 | mirek |
Tleskám divákovi, jeho argument je neprůrazný. Jestli mám problém vstávat v 7, abych stihnul začátek v 9, stačí jít včas spát. Normálně by mělo stačit 8 hodin, takže spánek od 23.00 - pokud někdo potřebuje víc spánku, může jít spát mnohem dřív.
A posouvat začátek zápasu by se mělo jen kvůli dopravě!!!! |
|
29. listopadu 2012 6:12 | 0 | 0 | NJ |
Jelikož jsem z příspěvků zjistil, že vlastně jedině hráči PřF mají zájem hrát šachy a ostatní to vlastně nebaví, tak bych je rovnou zvolil jako vítěze soutěže, tím by jsme ušetřili čas i v diskuzi, jeslti v 9.00 nebo v 10.00. |
|
29. listopadu 2012 0:25 | 0 | 0 | TK |
no vidíte. a já zase za rozmazlenost (nebo naivitu?) považuji to, že někdo jde hrát v neděli šachy s tím, že bude na oběd doma...
tempo hry je 40 tahů na 2 hodiny pro hráče plus 1 hodina do konce partie pro hráče. to mi dává celkem 6 hodin. od devíti zrána je to patnácti hodin... čili musím již před utkáním počítat s tím, že celý den je v trapu. obědoví "remízáci" by se měli zamyslet jestli není kabel přerušen na jejich straně. |
|
29. listopadu 2012 0:10 | 0 | 0 | divak |
Hraboss: A kterého? To jsem zvědavý :-) Prostě kritiku za hraní od 10 hodin jste mohli očekávat, ale divím se, že nepřišla dříve. :-) Jelikož tak hrajete minimálně tři roky? Nebo déle? Ale je to holt rozmazlený výmysl. Hlavně nebuďte tak vztahovační. :-)
Rockenroule: vztávání se ještě naučíš, zatím ho umí jen pár vyvolených. :-) |
|
28. listopadu 2012 21:54 | 0 | 0 | alf |
Jirko a já podle názvu myslel, že ti posun začátku rozhodil tvůj biorytmus, kdy chodíš s*át. |
|
28. listopadu 2012 20:56 | 0 | 0 | Rockenroule |
Abych pravdu řekl, se vztáváním bych měl problém asi v každou hodinu. Na druhou stranu alespoň chápu proč sudoku a ne křížovky - čísla se špatně napsat nedají. |
|
28. listopadu 2012 20:35 | 0 | 0 | Hraboss |
Diváku, Vaše odpověď silně připomíná jednoho oblíbeného bývalého diskutéra :) |
|
28. listopadu 2012 20:14 | 0 | 0 | divak |
Hraboss: tak pokud je takový problém vztávat na devět, tak je lepší šachy nehrát a luštit sudoku :-) |
|
28. listopadu 2012 19:42 | 0 | 0 | morboj |
Těch 10 hodin je opravdu pozdě, to pro člověka rodinného znamená zabitý den bez dětí.
Co ale opravdu naštve je to, když se domácí (PřF) scházejí jako švábi na pivo a hrát se začne až o půl jedenácté! To potom má člověk chuť chovat se taky neslušně a napařit soupeři trestnou půlhodinku. |
|
28. listopadu 2012 18:54 | 0 | 0 | Hraboss |
Ale Rockenroule...co by na tak pozdní vstávání řekly naše biorytmy? |
|
28. listopadu 2012 18:47 | 0 | 0 | Rockenroule |
I těch 10 je strašně brzo, takové poledne by bylo nejlepší ;-) ať se mi nenarušují biorytmy brzkým (mrzkým?) vstáváním. A představa více než 6 hodin spánku před šachovou partií? Lákavé. |
|
28. listopadu 2012 18:21 | 0 | 0 | TK |
Přesně tak. Jestli dám oběd ve dvě nebo ve čtyři, je z hlediska "pravidelnosti stravy" zcela jedno. Btw: pokud zápas začne v devět a soupeř mi nevezme "obědovou remízu", a bude hrát až do zavíračky, co pak s obědem :-)
Jestli není problém spíše v tom, že místní jsou na nohou pravidelně už v sedm, a do desíti se strašně nudí... |
|
28. listopadu 2012 15:28 | 0 | 0 | Kilgore_Trout |
Hraboss + Inconnu = palec nahoru!
Neměli bychom se, jako rekreační hráči, spíše těšit na to, že si jdeme zahrát (a třeba si i po zápase s týmem poklábosit u piva o tom, jak jsme to pěkně povorali)? |
|
28. listopadu 2012 15:24 | 0 | 0 | Inconnu |
Jestli tahle dikuse bude pokračovat, tak nakonec zjistíme, že vlastně šachy hrát nechceme, protože nás děsně omezují v našich nezadatelných právech. |
|
28. listopadu 2012 14:27 | 0 | 0 | Hraboss |
Tak samozřejmě, pokud je takový problém se najíst v 15 místo ve 14, je možné šachy nehrát a místo toho raději řešit sudoku |
|
28. listopadu 2012 11:52 | 0 | 0 | divak |
Není problém jít spát o hodinu dříve, když se chce někdo o hodinu déle prospat :-) Nemusí se ponocovat do dvou hodin :-) Každopádně s tím posouváním je pěknej bordel :-) |
|
28. listopadu 2012 10:31 | 0 | 0 | jura |
Mně naopak přijde větší zlo zabít s pozdním začátkem celou neděli a ještě bez možnosti včas a v klidu poobědvat. Neznám žádný jiný sport, který se hraje a vrcholí v čase oběda.. V ligách ať začínají třeba v 11, v nižších soutěžích je nesmysl vytvářet si žaludeční vředy z nepravidelnoosti v jídle. |
|
27. listopadu 2012 21:51 | 0 | 0 | Hraboss |
Během týdne lidi vstávají do práce a studenti do škol. Víkend je jediná doba, kdy se dá aspoň trochu odpočinout a trochu se prospat. Jestli se má hrát v 9:00 v Zábřehu, je třeba stihnout vlak v 8:00 z Olomouce. Tzn vstávání tak v 7:00 (snídaně,zuby atd...). To mi teda připadá jako větší zlo, něž končit o něco později. Pořád nechápu tu bouři ve sklenici vody, co se zde strhla. |
|
27. listopadu 2012 21:22 | 0 | 0 | vic |
Nejde o tento konkrétní zápas, kde byly 2 rychlé remísy. Ale obecně: posun na 10 hodin byl dán do Řádu z důvodu dopravy - v ligách v podstatně uzákoněno. Ale v rámci kraje? Proč roztahovat zápas na "celou" neděli? |
|
27. listopadu 2012 20:28 | 0 | 0 | AN-STK |
Ze soutěžního řádu vyplývá povinnost vyhovět žádosti hostů při posunu času do 1 hod. po stanoveném začátku. Vzhledem k povinnoti zaslat kopii žádosti ŘO jsou naše ústní dohody (respektování žádosti)na losovací schůzi vstřícným řešením. Pokud bychom tedy nechtěli hrát až v 10, musela bych dát do rozpisu začátek v 8 hodin a šlo by posunout jen na 9. Možná bych mohla vypsat anketu mezi družstvy KP a Oblastí k začátku utkání, ale já bych byla první, kdo by rád začínal dříve a stihl v neděli i něco jiného než šachy. |
|
27. listopadu 2012 19:31 | 0 | 0 | Hraboss |
Já nevím...není ta reakce na posunutí maličko hysterická? jestli se končí ve 14 nebo 15 už přece není takový rozdíl (tím spíš, pokud někdo dá remis za 1 hodinu). |
|
27. listopadu 2012 19:25 | 0 | 0 | vic |
Nevím ale, jestli si pro krajské soutěže může krajské STK stanovit úpravu tohoto článku. Spíše to platí pro všechny soutěže družstev bez výjimky. |
|
27. listopadu 2012 19:23 | 0 | 0 | vic |
Pravidlo domácího týmu by platilo. Ale posun hostů na čas do 1 hod. po stanoveném začátku má stejně přednost. |
|
27. listopadu 2012 13:43 | 0 | 0 | NJ |
Zajímavé by bylo, kdyby si každé družstvo před začátkem soutěže určil jiný čas. Uničov-9.05, Zábřeh-9.10, Skalička 9.15 atd. Jestli by platilo pak pravidlo domácího týmu, tak by to mělo platit i na 9.00. |
|
27. listopadu 2012 12:41 | 0 | 0 | NJ |
Možnost posunutí začátku utkání je dle pravidel a nelze to nepovolit (neboli nelze to zakázat). Zjišťoval jsem si to již před prvním kolem, kdy jsme s PřF hráli. |
|
27. listopadu 2012 11:15 | 0 | 0 | Vojtech Mlynsky |
.. vsechno je to brnkacka oproti ceste v zime (nebo na jare, idealne, kdyz se vraci letni cas a je " o hodinu mene") do Zlatych Hor. :-D
Jinak opet super clanek. Cekal jsem, jak p. Zapletal 'zduvodni' remis a povedlo se mu to dokonale... |
|
27. listopadu 2012 11:12 | 0 | 0 | Inconnu |
Děkuji za tvarůžky, zkusím to někdy otestovat. I když je to trochu proti mé nátuře - třítahový mat z toho nekouká.
Já osobně začínám fungovat stejně až k večeru, takže začátky utkání jsou mi jedno. |
|
27. listopadu 2012 10:58 | 0 | 0 | jura |
No o blahodárném vlivu na výkon silně pochybuji, navíc spousta hráčů je vzhrůhu i o půl sedmé. Slyšel jsem i úvahy o tom, že nižší soutěže by klidně mohly začít v osm - 4 hoďky průměrná délka hry - na poledne na oběd! Ale to je jistě přehnané.... |
|
27. listopadu 2012 10:50 | 0 | 0 | Richard Biolek |
Mně naopak přijde zbytečné začínat utkání už v 9:00. Dost hráčů se určitě rádo vyspí o hodinu déle, což má blahodárný vliv na jejich výkon. |
|
27. listopadu 2012 10:49 | 0 | 0 | jura |
Výraz tvarůžky se běžně (i když už nevím proč) používá pro výstavbu bílého d4, Sf4, c3, e3, Jf3, Sd3, 0-0....v různém pořadí tahů. Před mnoha lety obávané zahájení- úspěšně používala i řada silných hráčů (např. im Žůrek). V současnosti existuje za černé spousta spolehlivých postupů k pohodlnému vyrovnání |
|
27. listopadu 2012 9:51 | 0 | 0 | Petr Čížek |
Osobně se přidávám k panu Zapletalovi a Romanovi. Olomouc to má víceméně všude blízko a kromě Skaličky a Přemyslovic má i perfektní vlakové spojení, tudíž taky nechápu začátky na "hřištích soupeřů" od 10.00...tím spíš, když je to do Zábřeha 25 minut vlakem. |
|
27. listopadu 2012 8:25 | 0 | 0 | Inconnu |
Omlouvám se za mezery v šachovém folklóru. Už jsem na to párkrát narazil - co jsou to ty "tvarůžky"? |
|