Do Dokumentů byl přidán zápis ze schůze VV ŠSOK z 10. září.
Online soustředění KTC je naplánováno na 24. října.
STK ŠSOK vyhlašuje konkurzy na krajské přebory pro rok 2021, viz Dokumenty.
KM ŠSOK vypsala konkurzy na krajské turnaje mládeže, viz Dokumenty.
Školy se mohou opět hlásit do projektu Šachy do škol.
Novoborský šach. server
Jak to dopadlo s Karlem Malinovským
První ligy před startem - 1.liga východ
Online tréninky a online zahájení na měsíc říjen/október v roce 2020
První ligy před startem - 1.liga západ
Šachový svaz ČR
Registrace cizinců k 25. 9. 2020
Přestupy členů k 25. 9. 2020
Klíčový zápas národního týmu na chess.com, přijďte si zahrát a pomoci
Kurz šachu pro pedagogické pracovníky, školení trenérů IV. třídy a seminář trenérů IV. a III. třídy 3. 10. v Náměšti nad Oslavou
Jihomoravský šach. svaz
Můj klub 2021
Kurz šachu pro pedagogické pracovníky, školení trenérů IV. třídy a seminář trenérů IV. a III. třídy 3. 10. v Náměšti nad Oslavou
Klíčový zápas národního týmu na chess.com, přijďte si zahrát a pomoci
On line šachové testy
A64 Grygov
MČR mládeže v rapidu
Výborné výkony na Turnaji přátelství
KP v rapidu mládeže očima diváka
Áčko v naději
ŠK 1921 Zábřeh
Zrušení turnaje
Mistrovství Evropské Unie 2020
2.liga po velkém drama udržena
Krajský přebor mládeže v rapid šachu 2020
Literatura k studiu
Poslední komentáře
Pozvánka do Jeseníku
Jiří Zapletal(27.9. 22:43)
Koutek olomouckých šachistů
Jiří Zapletal(27.9. 22:36)
EXTRALIGA
1.Slavia Kroměříž00.0
ŠK Dopravní podnik Praha00.0
BŠŠ Frýdek-Místek A00.0
BŠŠ Frýdek-Místek B00.0
INGEM - ŠK Líně00.0
1. Novoborský šachový klub00.0
Labortech Ostrava00.0
ŠK Slavoj Poruba00.0
Výstaviště Lysá nad Labem00.0
ŠK Zikuda Turnov00.0
ŠK Duras BVK Královo Pole00.0
Moravská Slavia Brno00.0
GASCO Pardubice00.0
Siesta Solution Unichess00.0
EXTRALIGA MLÁDEŽE východ
1.SK Prostějov00.0
2222 ŠK Polabiny00.0
TJ Spartak Vlašim00.0
ŠK AD Jičín00.0
ŠŠPM Lipky HK00.0
ŠK DURAS BVK Brno00.0
ŠK Staré Město00.0
BŠŠ Frýdek-Místek00.0
1.LIGA VÝCHOD
1.A64 PROCLIENT Grygov00.0
TŽ Třinec00.0
TJ Vlčnov00.0
ŠK Gordic00.0
ŠK Vsetín00.0
Šachy Hošťálková00.0
TJ CHS Chotěboř00.0
ŠK Slavoj Poruba B00.0
Slavoj Český Těšín00.0
SK Slavia Orlová00.0
Moravská Slavia Brno B00.0
ŠK Staré Město00.0
1.LIGA MLÁDEŽE D
1.A64 Grygov00.0
ŠK Jeseník00.0
BŠŠ Frýdek-Místek "B"00.0
TJ Sokol Ústí00.0
TJ Ostrava00.0
SK Slavia Orlová00.0
ŠK Kuřim00.0
ŠO Kunovice00.0
Lokomotiva Krnov "B"00.0
Lokomotiva Krnov "A"00.0
BŠŠ Frýdek-Místek "C"00.0
ŠK Zlín-Malenovice00.0
2.LIGA D
1.ŠK 1921 Zábřeh00.0
Panda Rychnov nad Kněžnou00.0
TJ Žďár nad Sázavou00.0
TJ ŠO Chrudim00.0
ŠK Lípa00.0
TJ Štefanydes Polička00.0
ŠK Vysoké Mýto00.0
TJ Slavia Hradec Králové00.0
TJ Jiskra Hořice00.0
TJ Lanškroun00.0
2222 ŠK Polabiny C00.0
ŠK Ústí nad Orlicí00.0
2.LIGA F
1.TJ Tatran Litovel00.0
SK Prostějov00.0
TJ Ostrava00.0
BŠŠ Frýdek-Místek C00.0
TŽ Třinec B00.0
ŠK Karviná00.0
TJ Slovan Havířov00.0
Labortech Ostrava B00.0
TJ Baník Havířov00.0
ŠK TJ Dolní Benešov00.0
Sokol Dobrá00.0
SK Slavia Orlová B00.0
KRAJSKÝ PŘEBOR
1.Tatran Litovel B00.0
Sigmia Olomouc00.0
TJ Sokol Přemyslovice00.0
SK Prostějov B00.0
ŠK Jeseník00.0
Unex Uničov00.0
TJ Sokol Skalička00.0
SK ROŠÁDA Prostějov00.0
TJ Zlaté Hory00.0
ŠK Olomouc00.0
TJ Mohelnice00.0
Sokol Velké Losiny00.0
Agentura 64 Grygov B00.0
OBLASTNÍ PŘEBOR SEVER
1.Řetězárna Česká Ves A00.0
Tatran Litovel C00.0
ŠK 1921 Zábřeh C00.0
ŠK ZŠ Horka nad Moravou00.0
ŠK Loštice A00.0
ŠK Šternberk00.0
Velké Losiny B00.0
ŠK 1921 Zábřeh B00.0
TJ Libina00.0
ŠK Bohuňovice A00.0
OBLASTNÍ PŘEBOR JIH
1.T.J. Sokol Přemyslovice B00.0
SK Prostějov D00.0
SK Prostějov C00.0
T.J. Sokol Skalička B00.0
T.J. Sokol Tovačov00.0
ŠK Vinary00.0
ŠK Olomouc B00.0
A64 PřF Olomouc00.0
Sigmia Olomouc B00.0
Sokol Citov00.0
Sokol Konice00.0

Sezóna

17. prosince 2018 17:00Ladislav Spurný
Přebor v blesku s hodně skromnou účastí
Letošní ročník přeboru Olomouckého kraje v bleskovém šachu se konal v sobotu 15. prosince v prostorách Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci pod taktovkou všem dobře známého IM Richarda Biolka seniora. Bohužel termín to byl poněkud nešťastný a klání se odehrálo za hodně skromné účasti pouhých dvanácti bojovníků.

„Mrzí mě to, samozřejmě. Ale i to se prostě stane. Když jsem si termín vybíral, nebyl obsazen v daný okamžik žádnou jinou akcí. Později se objevil Bludov a nakonec i losinský turnaj, který bývá ovšem tradičně v jinou dobu“ netajil se rozpaky Biolek.

Na startu nakonec stanulo pár ostřílených hráčů, mezi nimiž byl místy i značný výkonnostní rozdíl, které navíc doplnili mládežníci. A i přes početně nízkou účast bylo škoda si nezahrát, když už všichni vážili cestu, a tak se blicák konal. Tempo bylo stanoveno na 3 minuty s bonusem 2 vteřin za tah a bylo znát, že je to hodně svižný šach. Ríša Biolek před zahájením v kostce zopakoval hlavní pravidla pro bleskovky a dobře udělal. Například nemožnými tahy a jejich reklamacemi se to během miniturnaje, který se za daných okolností hrál systémem každý s každým, jen hemžilo.

Na tuto situaci se sobě vlastním trefným humorem reagoval nestor přerovského šachu František Štec: „V pětiminutovkách jsou vlastně nemožné úplně všechny tahy, ale některé z nich jsou i proti pravidlům. A my přesto tyto nemožné tahy hrajeme, abychom nehráli jiné, ještě horší,“ rozesmál účastníky Štec.

Všichni se šachem výborně bavili a zadarmo nedal nikdo nic. Mezi účastníky byl i mladý muž a student místy univerzity s poněkud exotičtějším jménem: Konstantinos Tsivos. Přiznal, že šachy závodně nikdy dřív nehrál a byl to jeho vůbec první turnaj v životě. Současně ale sdělil, že to hodně zkouší v rychlých tempech online na internetu přes aplikaci Lichess a praktická hra ukázala, že šachy se opravdu naučil, když předvedená výkonnost odpovídala již průměrnému klubovému hráči (s odhadem ela cca 1750).

Turnaj nakonec zaslouženě po bojovném výkonu vyhrál Martin Sněhota z Univerzity Palackého v Olomouci. Jelikož tento šachista ovšem není registrován v rámci Olomouckého kraje, krajským přeborníkem se nakonec trochu překvapivě stal Dobromír Kincl ze Skaličky, který při svém koeficientu 1679 dokázal přeskočit i mnohem silnější hráče. Jistě, při takové účasti nemá titul přeborníka žádnou zvláštní váhu, nicméně za bojovný výkon pan Kincl uznání zaslouží bez diskuse.

Nezbývá než doufat, že příští rok bude soutěži termín nakloněn příznivěji a že se odehraje za odpovídající účasti. I tak to ovšem byla příjemná šachová akce před nadcházejícími vánočními svátky!

výsledky v xlsx

fotogalerie

krajští medailisté

starší zprávanovější zpráva

18. prosince 2018 19:01 0+1 | 0-1kincl dobromir
jirko,dekuji za gratulaci. a me viteztvi? velka nahoda, to se obcas stava.

18. prosince 2018 8:34 0+1 | 0-1Jiří Fiala
To číslo 30 značí číslo minimální počet hráčů,aby mě někdo nechytal za slovo,že chci,aby KP měl přesně 30 hráčů!

18. prosince 2018 8:31 0+1 | 0-1Jiří Fiala
Pokud by se uzákonilo,že KP musí mít určitý počet hráčů,aby byl uznán za KP,já bych navrhoval číslo 30! Možná zákonodárci by navrhli číslo jiné!No a pokud na KP by nebylo schopno dojít 30 hráčů,tak by se konstatovalo,že v roce tom a tom se KP v Olomouckém kraji nekonal,pro nedostatečný počet hráčů!

18. prosince 2018 8:11 0+1 | 0-1Jiří Fiala
Možná by mělo být v pravidlech zakotveno jaký nejmenší počet hráčů musí mít KP aby turnaj byl uznán za KP! Pokud by turnaj určený počet hráčů neměl,Turnaj by se hrál,ale nebyl by to KP,ale šachový turnaj pro radost!

18. prosince 2018 7:30 0+1 | 0-1Jiří Fiala
Dobromíru Kinclovi gratuluji k získání titulu Krajský přeborník! Aby titul získal hráč s Elem 1679 je obdivuhodné! S termínem se Bude muset něco dělat,patrně bude lepší jej přesunout na termín jaro- léto,nebo podzim! Vyhnout se termínovým kolizím! Zejm. Vánoční termín pro tento turnaj je naprosto nevhodný! Aby se KP zúčastnilo jen 12 hráčů je naprostou degradací tohoto Krajského přeboru a tomu by se pořadatelé měli vyhnout!

Jméno:
Heslo:

Pro přidání nebo ohodnocení příspěvku musíte být přihlášení, respektive zaregistrovaní.

TOPlist © Pavel Šimáček 2010-2020