Pořadatelé z Vlčnova zvou na 31. ročník Memoriálu Josefa Oharka.
Byly zveřejněny propozice Grand Prix pro začínající sezónu. Poprvé bude v seriálu 7 turnajů.
Novoborský šach. server
Vítr do plachet
WSOP - Největší pokerová akce světa právě v České republice
Stále vše nejasné
Carlsenova Valerenga novoborské přibrzdila
Šachový svaz ČR
Natáčení videí ze soutěží družstev – prosba o pomoc
Prodloužení přihlášek do soutěže s LearningChess
Nabídka trenérských služeb
Šachová šalina vyjede v Brně
Jihomoravský šach. svaz
JmKPII A odstartovala
Rapid Open Dobšice 2018 - start do nové sezóny
Akademické MČR v bleskové hře tradičně 17. listopadu
O brankovického krále, 1. turnaj seriálu KP žactva v rapidšachu do 10, 12 a 14 let
A64 Grygov
Úspěšný vstup do nové sezóny
Sezóna mládeže začala
Naši mladí v Bezměrově
Účast mládeže na CZECH OPENU
ŠK 1921 Zábřeh
ZÁBŘEŽSKÝ TRENDEX OPEN 2018
Bleskovka v Zábřeze
Mistrovství ČR mládeže v rapid šachu
Mistrovství Evropské Unie mládeže 2018
Literatura k studiu
Poslední komentáře
Podpora šachových kroužků – projekt ŠSČR
Jiří Fiala(17.10. 9:09)
Prostějovské souboje
Jiří Fiala(17.10. 7:39)
Kopa dětí v Jeseníku
Březíková(17.10. 7:12)
Na úvod výprask od Mohelnice
Morboj(16.10. 20:54)
EXTRALIGA
1.Labortech Ostrava00.0
Siesta Solution Unichess B00.0
SK ZIKUDA Turnov00.0
GASCO Pardubice00.0
Beskydská šachová škola00.0
Slavoj Český Těšín00.0
SK DURAS BVK Královo Pole00.0
Moravská Slavia Brno00.0
Siesta Solution Unichess A00.0
1. Novoborský SK00.0
SK Slavoj Poruba00.0
Výstaviště Lysá nad Labem00.0
1.LIGA VÝCHOD
1.TJ Tatran Litovel00.0
TŽ Třinec00.0
BŠŠ Frýdek-Místek B00.0
Panda Rychnov n. K.00.0
ŠK Gordic00.0
Šachy Hošťálková00.0
ŠK Staré Město00.0
TJ Ostrava00.0
Slavia Kroměříž00.0
2222 ŠK Polabiny C00.0
SK Slavia Orlová00.0
Jezdci Jundrov00.0
1.LIGA MLÁDEŽE D
1.ŠK Kuřim A915.5
2.ŠK Duras BVK Královo Pole914.0
3.BŠŠ Frýdek-Místek C612.5
4.ŠK Zlín-Malenovice612.0
5.TJ Sokol Ústí611.5
6.SK Prostějov610.5
7.ŠK Staré Město B610.0
8.TJ Lokomotiva Krnov310.0
9.ŠK Kuřim B38.5
10.TJ Ostrava38.0
11.ŠK Kuřim C01.5
12.SK Slavia Orlová B00.0
2.LIGA E
1.A64 PROCLIENT Grygov36.5
2.TJ Vlčnov35.5
3.ŠK Staré Město B34.5
4.SK Prostějov14.0
ŠK Veselí nad Moravou14.0
Zbrojovka Vsetín14.0
ŠK GARDE Lipovec14.0
8.SK Podlužan Prušánky z.s.14.0
ŠK Zlín14.0
10.Slavia Kroměříž B03.5
11.ŠK Velké Losiny02.5
12.ŠO Kunovice01.5
KRAJSKÝ PŘEBOR
1.A64 PřF Olomouc00.0
ŠK Šternberk00.0
ŠK 1921 Zábřeh00.0
TJ Zlaté Hory00.0
ROŠÁDA Prostějov A00.0
SK Řetězárna00.0
Sokol Přemyslovice A00.0
ŠK Jeseník A00.0
ŠK Olomouc A00.0
TJ ŠK DUE POP Uničov00.0
Sokol Skalička A00.0
ŠK Velké Losiny B00.0
OBLASTNÍ PŘEBOR SEVER
1.T.J. Sokol Šumperk36.5
2.ŠK 1921 Zábřeh B36.0
3.ŠK Mohelnice36.0
4.ŠK Jeseník B35.5
5.Tatran Litovel B35.0
6.ŠK Loštice34.5
7.Řetězárna Česká Ves B03.5
8.TJ Libina03.0
9.ŠK Nové Losiny02.5
10.ŠK 1921 Zábřeh C02.0
11.ŠK Šternberk B02.0
12.ŠK Bohuňovice01.5
OBLASTNÍ PŘEBOR JIH
1.T.J. Sokol Přemyslovice37.5
2.Sigmia Olomouc A36.5
3.Meopta Přerov Vinary36.5
4.Šachový klub Olomouc B35.5
5.SK Prostějov B34.5
6.SK Prostějov C34.5
7.Sokol Konice03.5
8.T.J. Sokol Skalička B03.5
9.Sokol Citov02.5
10.Sigmia Senior Olomouc B01.5
11.SK ROŠÁDA Prostějov B01.5
12.T.J. Sokol Tovačov00.5

Sezóna

26. září 2018 8:00Karel Virgler
Mládí vpřed
Již 14. ročník Prostějovského koníka se letos konal 22. září. Vzhledem k nižší účasti se hrálo v klubovně oddílu šachů SK Prostějov na Sportovní ulici. Na turnaj tradičně přijeli i pan Stehlík z Kolína a pan Vochozka z Hradce Králové, kteří i přes větší vzdálenost a čas strávený na cestě se našeho turnaje účastní pravidelně. Potěšila i přítomnost sedmi mladých šachistů do 20 let, kteří hodně promluvili do pořadí na „bedně“ .Nejvíce hráčů dodal domácí oddíl SK Prostějov, který obsadil polovinu tabulky 12 hráči domácího klubu.

Po prezentaci a přivítání hráčů se začal hrát sedmikolový turnaj s tempem 15 minut na partii a hráče. V prvním kole vyhráli hráči z přední poloviny tabulky s jedinou výjimkou, kdy remizoval pan Stůje s domácím Jiřím Fialou. Druhé kolo přineslo první ztrátu půl bodu nasazené jednotce Romanu Závůrkovi za remízu s domácím Václavem Zvoníčkem. Také další dva hráči domácího celku Petr Františ a Miroslav Tichý souhlasili s nerozhodným výsledkem. Třetí kolo přineslo první překvapení, když mladý hráč A64 Jáchym Bareš porazil Miroslava Tichého, a protože dvoubodoví Jan Sýkora a Šimon Londin spolu pouze remizovali, dostal se do samostatného vedení.

Čtvrté kolo přineslo překvapení na úkor nasazené jednotky Závůrky, který prohrál s Londinem a také nasazené dvojky Sýkory, který prohrál s Barešem. V pátém kole se rozešli smírně dva mladí hráči Londin a Bareš, který díky tomu odskočil od soupeřů u6 o jeden celý bod. Šesté kolo přineslo vítězství favoritů. Poslední sedmé kolo přineslo vítězství pro mladého hráče z Grygova, když porazil domácího Aleše Hradského a tím si zajistil samostané 1. místo.

Na druhém místě skončil domácí Šimon Londin s půlbodovou ztrátou na vítěze. Samostatné 5. místo získal favorit a nasazená jednotka Roman Závůrka. Nejhůře si z první nasazené desítky vedl domácí Tichý, který se ziskem 3,5 bodu klesl o 10 míst a skončil až 14. Celý turnaj proběhl bez jakýchkoliv problémů, a tak si hráči po jeho skončení mohli rozebrat připravené věcné ceny. Pro první tři hráče dárkové balíčky a zbytek startovního pole podle umístění vybral drobnou věcnou cenu.

výsledky na chess-results

V závěru turnaje poděkoval ředitel a současně i rozhodčí turnaje Ing. Karel Virgler všem přítomným za sportovní přístup a hlavně za bezproblémový průběh turnaje. Poděkoval i za sponzorování této akce, kterou tak jako i všechny další akce oddílu dotuje Olomoucký kraj a Město Prostějov a pozval hráče i na další akce, které oddíl SK Prostějov do konce roku pořádá. Jedná se o Přebor města Prostějova a Štěpánský rapid o Vánocích.

starší zprávanovější zpráva

26. září 2018 13:12FANDA
Vĕřím, že na turnaji byly pro všechny hrače ceny a pan Fiala mohl být spokojený.

26. září 2018 13:29Jiří Fiala
Turnaj to byl pěkný,každý hráč obdržel cenu a zdarma byly pro hráče chlebíčky! Někteří hráči se něčím nalívali,ale nevím,zda to byla slivovice,nebo Starorežná!Všichni hráči hráli ukázněně i ti co koštli šnaps!Jinak si hráči mohli uvařit čaj nebo kávu! V turnaji zvítězili mladí talentovaní hráči 1. místo Jáchym Bareš a 2. místo Šimon Londin! 3. místo obsadil již zkušený a pravidelný účastník prostějovských turnajů Roman Závůrka! Co nám tento turnaj naznačil! Vy šachisté,kteří " stárnete" musíte se sklonit před schopnostmi a šachovým uměním mladých,na ně už nemáte!V turnaji " vybouchl" Míra Tichý,sám přiznal,že není ve formě!Zde to,ale není důležité! Důležité je,aby Míra nevybouchl ve 2. Lize!A aby nevybouchl,tak jedinou možností je důsledná příprava na soupeře! To platí pro všechny hráče A mužstva! Pokud dají na přípravu tzv.kakáč,ať se pak nediví,když jim soupeř udělí világoš! Je fakt,že hráč může prohrát,ikdyž se dobře připravil,prostě na soupeře nestačil! Příprava je,ale jinak jediná možnost,jak se pokusit o úspěch,ikdyž je soupeř Elově silnější! Jinak poděkování patří Ing.Karlu Virglerovi za kvalitní organizování turnaje!Kdo opatřil chebíčky a ceny nevím,těm patří také dík! Na turnaj na Štěpána očekávám ,že bude jako každoročně hráčům k dispozici domácí Vánoční cukroví!!

26. září 2018 13:37Jiří Fiala
Fandovi sdělují,že s cenami na turnaji jsem byl spokojený vzal jsem dobrou bonboniéru! Mám rád sladké! Uheráku se vyhýbám skrz cholesterol! Také jsem byl spokojen se svým umístěním,6. místo,prohrál jsem akorát s vítězem turnaje! Nehrál jsem na riziko a vyrovnané pozice jsem nabízel za remis všichni přijali až na vítěze turnaje Jáchyma Bareše! Tomu jsem remis nabídl nevhodně,neboť jsem zjistil až po provedené nabídce,že ztrácím kvalitu! Pak již Jáchym neměl žádnou práci partii zaslouženě vyhrát!

26. září 2018 14:33Jiří Fiala
Příprava na soupeře znamená zjistit jaké soupeř hraje zahájení,zda mi toto vyhovuje nebo nevyhovuje! Velmistr Hráček jednou napsal! Zjistím co soupeř hraje a podle toho se rozhodnu co budu hrát já! Rovněž je třeba zjistit z jeho partií zda je to hráč útočný,nebo pozičák! Z pariií ,které prohrál,zda ho soupeř přehrál nebo přehlíží a dělá chyby! Rovněž je třeba se zajímat kolik má let,jaké má Elo! Pokud má ve 30 letech Elo 1800,tak to nebude žádný expert,pokud šachy nezačal hrát v 29.letech!Rovněž jak hraje turnaje a kolik má na internetu partií!Jinak je třeba se dívat na hráče,který má na internetu 200 partií a který jich tam má 10!Rovněž hráč,který má 70 let a Elo 1800,tak jeho soupeř může být dobře naladěn! Jednou jsem slyšel u partie,kdy hrál mladší hráč již se starým pánem a pozici,která vypadala na remis,tak pořád tahal! Starý pán poznamenal: Tak utahat dědka!Někdy se soupeř snaží za každou cenu vyhrát,remis mu nestačí jenže mnohdy havaruje( prohraje),dle pravidla: Kdo chce moc,nemá nic!Příprava na soupeře to chce komplexní pohled na něj!

26. září 2018 17:43alda
Jiri: mel jsem tam vodku a fernet. A i diky tomu jsem prohral jen s prvnimi dvema hraci .-) Remizy s tebou a Zavurkou vzdy s pescem vice mi stacily

26. září 2018 17:53Jiří Fiala
Aldo ! Pít až zásadně po partii,pokud se hraje za družstva a pokud se hraje turnaj a hráč má zájem o výsledek,tak pít až po turnaji!Protože rapidy a bleskáče jsou mnohdy jen pro radost,tak pokud hráč cítí potřebu ,tak si cvakne! Ten prostějovský byl také turnaj pro radost,protože výsledky se nikam neposílaly!

26. září 2018 18:07Jiří Fiala
Jeden brněnský hráč před léty prohlásil,kdybych vypil 1 pivo,nemohl by hrát partii!Já před mnoha léty jsem také požíval alkohol při partii,ale to bylo v hospodě při kavárenskè hře! V hospodě se hrály šachy o peníze,nebo o chlast,nebo jen tak!Většinou jsem v hospodě kraloval,neboť již jsem hrál závodně a mí soupeři byli amatéři závodně nehráli! Až jednou jsem v Olomouci narazil! Zase jsem v hospodě kraloval- stále vyhrával,jenže pak přišel mladík,typ studenta VŠ a řekl,že by si se mnou zahrál! Souhlasil jsem! A jak to dopadlo? Prohrál jsem s ním 3:0! Říkám mu:Jak se jmenujete? Odvětil: Zlatohlávek! Pak jsem zjistil,že Zlatohlávek hraje 1. Ligu v šachu! Tenkrát to byl pěkný výmlat!!

26. září 2018 20:26pamětník
V Olomouci byla v sedmdesátých letech minulého století vyhlášena šachová kavárna v Národním domě.Do ní přicházeli tehdejší bohatýři olomouckého šachu pánové Vilém Hofman ,Bohata, Smetana, Zajíc, Brouček, Muller, Śpanner a mnoho dalších. Padaly tam různé sázky od piva po panáky. My začínající šachisté, jsme s úžasem sledovali různé šachové přestřelky mezi těmito mistry. Zde vévodil hlavně Albín Bohata - zde porážel kde koho. V soutěži družstev svůj díl pro družstvo vždy odvedl, ale už tam nepředváděl hru, jak v Národním domě. Zkrátka , jsou šachisté, co určitý dopink při partii potřebují a jsou tací, že s dopinkem jde jejich hra na nulu. Je to individuální.

26. září 2018 22:28Jiří Fiala
Do herny v Národním domě jsem také chodil! Byla to vyhlášená herna jak na šachy,tak na karty i kulečník! Dobře si pamatuji mistra Viléma Hofmana!Hrál jsem s někým sicilskou a mistr povídá:á scheveningská varianta! Dnešní mládež zná teorii! S Albínem Bohatou jsem sehrál mnoho partií i mimo Národní dům! Trio Petr Trávníček,Albín Bohat a Jiří Fiala! Ne Pepu Španera si z Národního domu pamatuji! Výborný hráč i člověk! Nezapomínat také na Petra Trávníčka,častého návštěvníka Národního domu! Tenkrát jsem bydlel v Náměšti na Hané a když jsem byl v Olomouci a než mi jel vlak tak jsem směřoval do Národního domu na šachy! Jednou jsem tam hrál s panem Kubíčkem,ligovým hráčem(Pozdějším ředitelem Vitany)! Bavili jsme se o šachové kariéře! Pan Kubíček se mě ptá: Kolik je ti let? Odpověděl jsem: 18! Na to pan Kubíček: To už seš staré!Můj strýc František Laštovička z Náměště na Hané( ne ten Brněnský),výborný hráč,krajský přeborník v Bleskové hře,emigroval do Rakouska!Pak šli po Náměšti šly fámy,že ho viděli hrát v herně v Národním domě,což byl nesmysl,neboť by ho zabásli! Je obrovská škoda,že Národní dům v Olomouci skončil! Skončila velká restaurace v přízemí i krásná herna v Patře! Myslím,že tam byl i plesový sál a pořádali se tam taneční!Škoda Národního domu!!

26. září 2018 22:31Jiří Fiala
Oprava: ne Pepu Španera,má být na Pepu Španera!

26. září 2018 22:54Jiří Fiala
Teď jsou v Národním domě umístěny kraviny!(Myslím že tam byl nějaký obchod atd.) Mnoho se v nové době zlepšilo,co se týká Národního domu,tak zhoršilo!!

27. září 2018 15:11Fojtík Vlastislav
S Pepou Španerem jsem odehrál nejednu zajímavou partii a ani nevím co s ním je Co se odloučili kraje tak jsem ho jen jednou potkal. Byl nějaký nemocný.

27. září 2018 19:03pamětník
Pro Vlastu Fojtíka! Předně Tě zdravím a přeji především hodně zdraví!!! Bohužel nemám na Tebe mobil, či mail, abych Tě pozdravil tímto způsobem. Bohužel, hrajeme jinou skupinu než Rýmařov, takže se nepotkáváme. Vzpomínám na Honzu Přecechtěla, Bořka a Karla Kovářovi na pana Endrse, Strakoše st., Perglera.Jejich účinkování v rýmařovském šachu se dají považovat za zlatá. A nyní k Pepíkovi Śpannerovi. Odešel od nás v začátkem roku 2005 a do poslední chvíle hrál KP 1 a KP 2 za Sigmii Olomouc. Při rozhovorech s Pepíkem, též vzpomínal na své dorostenecké účinkování na krajských a republikových turnajích a především na Svátu Vrbu z Vrbna se kterým sehrál mnoho partií. Tímto posílám Svátovi pozdrav a přeji hodně úspěchů v nadcházející sezone!!! Vlastíku, hodně zdaví a hlavně se drž !!!

27. září 2018 19:11Vlastislav Fojtík
To mne mrzí, tito hráči už bohužel také jsou v šachovém nebi. vlastikfojtik@seznam.cz

27. září 2018 19:23Jiří Fiala
Vzpomenout je třeba také na Heyduka! To byl silný KM! Kromě šachů hrával také poker! Jednou jsem sledoval jeho partii v Olomouci v"Rudém koutku" což byla hrací místnost Lokomotivy Olomouc na Hl.vlakovém nádraží,kde se hrála i 1. šachová liga,tehdy nejvyšší šachová soutěž,rovněž se tam pořádaly i šachové turnaje!Heyduk při partii prohlásil: král jde a vyhraje! Byla to koncovka! Heyduk šel králem přes celou šachovnici a skutečně vyhrál! Byla to pro diváky atraktivní podívaná!Jaký byl materiál na šachovnici si již nepamatují,mohlo to být tak před 50ti lety!

27. září 2018 19:53Fojtík Vlastislav
kdysi dávno jsem hrál a panem Malcánkem , to byl můj první vyhraný zápas s KM.

27. září 2018 20:52pamětník
Nazdar Vlastíku, mnou poslaný mail na Tvou adresu se vrátil jako nedoručitelný. Přeji hodně zdraví! Zdraví Pamětník

27. září 2018 21:06Fojtík Vlastislav
pro pamětníka , omlouvám se popletl jsem adresu. fojtikvlastik@seznam.cz všechny zdraví šachový přítel

28. září 2018 8:11Jiří Fiala
V brzské době má vyjít velká kniha o Olomouckých šachistech!Dle sdělení K.Mokrého má přijít na 700 Kč!

28. září 2018 8:21Jiří Fiala
Byla by to pěkná cena do turnaje,tak jako šachové knihy od Richarda Biolka st.Knihy od Richarda Biolka se na turnajích jako ceny objevují velice málo!Pořadatelé,co disponují větším finančním fondem vybraným od účastníků turnaje by mohli tyto knihy od R.Biolka nakoupit a dát do cen! Na turnaji seniorů při Olomouckém šachovém létě letos z těchto knih jako cena nebyla ani jedna!Zato tam bylo hodně příruček o Sudoku,nevím koho to zajímalo!

28. září 2018 8:30Jiří Fiala
Já jsem na turnaji seniorů letos v Olomouci vzal jako cenu velkou pěknou knihu s barevnými fotografiemi o Expo v různých letech! Pokud by na mě zbyla příručka o Sudoku,propadl bych depresi!

28. září 2018 15:42Tesinka
Jirko, máš namysli Ríšovu Historii olomouckého šachu - do tisku má jít během října a před Vánoci 2018 by měla být k disposici veřejnosti a měla by stát okolo 750, kč. Dle informace od Ríši Biolka na losování družstev na UP Olomouc v září 2018.

28. září 2018 22:22Jiří Fiala
To bude ona!