Pořadatelé z Vlčnova zvou na 31. ročník Memoriálu Josefa Oharka.
Byly zveřejněny propozice Grand Prix pro začínající sezónu. Poprvé bude v seriálu 7 turnajů.
Novoborský šach. server
Vítr do plachet
WSOP - Největší pokerová akce světa právě v České republice
Stále vše nejasné
Carlsenova Valerenga novoborské přibrzdila
Šachový svaz ČR
Natáčení videí ze soutěží družstev – prosba o pomoc
Prodloužení přihlášek do soutěže s LearningChess
Nabídka trenérských služeb
Šachová šalina vyjede v Brně
Jihomoravský šach. svaz
JmKPII A odstartovala
Rapid Open Dobšice 2018 - start do nové sezóny
Akademické MČR v bleskové hře tradičně 17. listopadu
O brankovického krále, 1. turnaj seriálu KP žactva v rapidšachu do 10, 12 a 14 let
A64 Grygov
Úspěšný vstup do nové sezóny
Sezóna mládeže začala
Naši mladí v Bezměrově
Účast mládeže na CZECH OPENU
ŠK 1921 Zábřeh
ZÁBŘEŽSKÝ TRENDEX OPEN 2018
Bleskovka v Zábřeze
Mistrovství ČR mládeže v rapid šachu
Mistrovství Evropské Unie mládeže 2018
Literatura k studiu
Poslední komentáře
Podpora šachových kroužků – projekt ŠSČR
Jiří Fiala(17.10. 9:09)
Prostějovské souboje
Jiří Fiala(17.10. 7:39)
Kopa dětí v Jeseníku
Březíková(17.10. 7:12)
Na úvod výprask od Mohelnice
Morboj(16.10. 20:54)
EXTRALIGA
1.Labortech Ostrava00.0
Siesta Solution Unichess B00.0
SK ZIKUDA Turnov00.0
GASCO Pardubice00.0
Beskydská šachová škola00.0
Slavoj Český Těšín00.0
SK DURAS BVK Královo Pole00.0
Moravská Slavia Brno00.0
Siesta Solution Unichess A00.0
1. Novoborský SK00.0
SK Slavoj Poruba00.0
Výstaviště Lysá nad Labem00.0
1.LIGA VÝCHOD
1.TJ Tatran Litovel00.0
TŽ Třinec00.0
BŠŠ Frýdek-Místek B00.0
Panda Rychnov n. K.00.0
ŠK Gordic00.0
Šachy Hošťálková00.0
ŠK Staré Město00.0
TJ Ostrava00.0
Slavia Kroměříž00.0
2222 ŠK Polabiny C00.0
SK Slavia Orlová00.0
Jezdci Jundrov00.0
1.LIGA MLÁDEŽE D
1.ŠK Kuřim A915.5
2.ŠK Duras BVK Královo Pole914.0
3.BŠŠ Frýdek-Místek C612.5
4.ŠK Zlín-Malenovice612.0
5.TJ Sokol Ústí611.5
6.SK Prostějov610.5
7.ŠK Staré Město B610.0
8.TJ Lokomotiva Krnov310.0
9.ŠK Kuřim B38.5
10.TJ Ostrava38.0
11.ŠK Kuřim C01.5
12.SK Slavia Orlová B00.0
2.LIGA E
1.A64 PROCLIENT Grygov36.5
2.TJ Vlčnov35.5
3.ŠK Staré Město B34.5
4.SK Prostějov14.0
ŠK Veselí nad Moravou14.0
Zbrojovka Vsetín14.0
ŠK GARDE Lipovec14.0
8.SK Podlužan Prušánky z.s.14.0
ŠK Zlín14.0
10.Slavia Kroměříž B03.5
11.ŠK Velké Losiny02.5
12.ŠO Kunovice01.5
KRAJSKÝ PŘEBOR
1.A64 PřF Olomouc00.0
ŠK Šternberk00.0
ŠK 1921 Zábřeh00.0
TJ Zlaté Hory00.0
ROŠÁDA Prostějov A00.0
SK Řetězárna00.0
Sokol Přemyslovice A00.0
ŠK Jeseník A00.0
ŠK Olomouc A00.0
TJ ŠK DUE POP Uničov00.0
Sokol Skalička A00.0
ŠK Velké Losiny B00.0
OBLASTNÍ PŘEBOR SEVER
1.T.J. Sokol Šumperk36.5
2.ŠK 1921 Zábřeh B36.0
3.ŠK Mohelnice36.0
4.ŠK Jeseník B35.5
5.Tatran Litovel B35.0
6.ŠK Loštice34.5
7.Řetězárna Česká Ves B03.5
8.TJ Libina03.0
9.ŠK Nové Losiny02.5
10.ŠK 1921 Zábřeh C02.0
11.ŠK Šternberk B02.0
12.ŠK Bohuňovice01.5
OBLASTNÍ PŘEBOR JIH
1.T.J. Sokol Přemyslovice37.5
2.Sigmia Olomouc A36.5
3.Meopta Přerov Vinary36.5
4.Šachový klub Olomouc B35.5
5.SK Prostějov B34.5
6.SK Prostějov C34.5
7.Sokol Konice03.5
8.T.J. Sokol Skalička B03.5
9.Sokol Citov02.5
10.Sigmia Senior Olomouc B01.5
11.SK ROŠÁDA Prostějov B01.5
12.T.J. Sokol Tovačov00.5

Sezóna

2. února 2018 20:12Richard Biolek
Krajská výprava na dětské Olympiádě
Ve dnech 29. 1. - 1. 2. se v Pardubickém kraji konala Zimní Olympiáda dětí. Kromě zimních sportů se představili i šachisté. Jejich klání proběhlo v Litomyšli, každý kraj byl zastoupen třemi chlapci a jednou dívkou. Hrály se tedy čtyři turnaje, které se vyhodnocovaly zvlášť a pak nějakým způsobem byla vyhodnocena i soutěž družstev. (Přiznám se, že jsem bodování družstev úplně nepochopil.)

V kategorii starších žáků nás reprezentoval Martin Nehyba. Martin už je zkušený hráč, který se i dokáže sám na partii připravit. V turnaji se mu celkem dařilo, dílčími neúspěchy se nenechal odradit a nakonec vybojoval 4 body ze 7 partií. Horší Buchholz mu přisoudil 6. místo, což je v této konkurenci velmi dobrý výsledek.

výsledky na chess-results

V mladších žácích jsme do boje vyslali Honzu Koláře. Tomu se zpočátku nedařilo, po čtyřech kolech měl jen půl bodu a zavánělo to ostudou. Honza ale dokázal zmobilizovat všechny síly a z posledních tří kol vydolovat 2,5 bodu. V konečném pořadí byl 10., což vzhledem k tomu, že byl nasazený 13., není tak špatné. Ale do budoucna potřebuje přidat v tréninku a také hrát více vážných partií.

výsledky na chess-results

V nejmladších žácích startoval Tomáš Mohapl. Tomáš v rámci kraje vyhrává kdeco a jeho kvality jsou nesporné. Ale v partiích se silnějšími soupeři trpí malou sebedůvěrou, která ho svazuje a dramaticky snižuje jeho šance. Po šťastné výhře v posledním kole se dotáhl na 2,5 bodu a obhájil tak své nasazení, tj. 11. ze 14.

výsledky na chess-results

Mezi děvčaty hájila čest našeho kraje Nikola Gregůrková. Nikola během dvou let své šachové kariéry pronikla do české špičky dívčího šachu, ale přece jen ji ještě trochu zkušeností chybí. V Litomyšli měla problémy s nezvyklým tempem (45 minut na partii + 30 sekund na tah), což ji stálo zejména důležitý bod v posledním kole. Nakonec skončila 8. a nějaké body krajské výpravě získala.

výsledky na chess-results

Všechny naše hráče musím pochválit za bojovnost, zodpovědný přístup ke hře i k přípravě a v neposlední řadě i za celkové vystupování během celé akce. Do dalších let jim přeji hodně chuti do tréninku, protože pak nebude třeba se o výsledky bát.

stránky Olympiády

pořadí krajů v šachové soutěži

starší zprávanovější zpráva

3. února 2018 9:21Jiří Fiala
Jedinou možností,aby tito mladí šachiste se zlepšili a dosahovali lepších výsledků je třeba,aby šachu věnovali více hodin denně!Otázkou je jejich studium! Kolik hodin musí věnovat studiu a kolik hodin šachu!Také jaké mají cíle, zda hlavní je u nich povolání a šachy budou vedlejší,nebo to chtějí v šachu dotáhnout na IM či GM! Podle toho se pak řídí jejich program! Všeho moc také škodí,aby se pak z přemíry duševní práce z toho nesesypali! Musí se to posuzovat individuálně!Štěpán Žilka studoval šachy 6 hod denně,čímž se propracoval na post GM! Jeden čas měl,ale určité zdrav.potíže z přemíry studia,ale ustál to takže je nyní v dobre zdravotní kondici! Mám dojem,že i GM Cvek psal,že se také šachu věnoval buď 5 nebo 6 hod denně!Mám dojem,že to byla světová šachistka Costenjuk co psala,že se šachu věnuje 8 hod.denně!V minulosti,kdy se hrály dlouhé turnaje,partie se přerušovaly,analyzovaly se i v noci,na organismus to bylo veliké duševní vypětí!Aby to šachisté zvládli museli sportovat!Tělesný pohyb je protiváhou duševní zátěže!A tak šachisté sportovali viz.Boris Spasky - fotbal!

3. února 2018 9:47Jiří Fiala
Myslím,že jsem to tady už psal! Mistr světa Botvinik,když přemýšlel jak se v šachu zlepšit,dospěl k jednoznačnemu závěru! Prací! Takže talent na úspěch v šachu nestačí,musí následovat pilná práce!Za úspěchy, které dosahuje v šachu IM Richard Biolek ml.může být vděčen svému otci IM Richardu Biolkovi st.,který ho k pilne šachove práci vedl pevnou rukou!